W dniu 5 marca 2025 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyło się Forum Polskiego Przemysłu Zbrojeniowego. Wydarzenie było organizowane przez Polską Grupę Zbrojeniową S.A. (PGZ)
To pierwsze tego typu przedsięwzięcie, którego celem jest stworzenie warunków do dialogu, wymiany doświadczeń, synergii oraz nawiązania współpracy pomiędzy cywilnymi przedsiębiorstwami z sektora cywilnego, które dotąd nie działały na rzecz branży zbrojeniowej a Spółkami Grupy PGZ.
W wydarzeniu uczestniczyło ponad 30 Spółek Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz około 400 polskich przedsiębiorców reprezentujących firmy, które z racji prowadzonej działalności gospodarczej posiadają odpowiedni potencjał do współpracy z polskim przemysłem zbrojeniowym.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli ministrowie Aktywów Państwowych i Obrony Narodowej, którzy wygłosili przemówienia.
Prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej Krzysztof Trofiniak podczas otwarcia powiedział, że inicjatywa spotkała się z pozytywnym odzewem licznych przedstawicieli władz, wojska i świata biznesu. „Chcemy nie tylko zainicjować debatę o naszej branży, ale przede wszystkim porozmawiać, jak współpracować dla dobra kraju i podnoszenia zdolności wytwórczych sektora obronnego.
To ważne w obliczu sytuacji geopolitycznej, z którą mamy do czynienia bezpośrednio za naszą wschodnią granicą”
Podczas bloku debat przedstawiciele władz państwowych, biznesu i wojska rozmawiali o obecnej sytuacji branży zbrojeniowej, jej perspektywach, Tarczy Wschód i partnerstwie publiczno-prywatnym.
Blok warsztatowy prowadzili przedstawiciele PGZ S.A. którzy omówili zasady współpracy ze spółkami Grupy, funkcjonowanie platformy zakupowej i związane z tym kwestie prawne. Panel ten uatrakcyjniła prezentacja poświęcona Tarczy Wschód przygotowana przez przedstawicieli wojska.
Trzeci blok stanowiły prezentacje 32 spółek Grupy Kapitałowej PGZ podzielone tematycznie na: przemysł ciężki, przemysł lekki, wsparcie i elektronikę. Taka forma pozwoliła zainteresowanym podmiotom poznać profil spółek oraz wymogi i oczekiwania sektora zbrojeniowego. Każda ze spółek miała własny punkt informacyjny, przy którym była możliwość indywidualnych rozmów
i zawiązania pierwszych kontaktów.