Skrzynie przekładniowe – ZESPÓŁ PRZEKŁADNI
Zespoły przekładni złożone są ze skrzyni biegów i przekładni planetarnej.
Zapewniają zwrotność, niezawodność, elastyczność oraz wytrzymałość przy każdej pogodzie i w każdych warunkach terenowych
Skrzynia przekładniowa prawa 175.48.001sb
Skrzynia przekładniowa lewa 175.48.002sb
Przekładnie wykonujemy w wersjach sb-3, sb-3Ax, sb-3Bx, sb-3Cx
PARAMETRY | JM | WERSJA …..sb-3Cx |
---|---|---|
Przenoszona moc | KM | 850 |
Max. moment obrotowy (przy 1300 obr/min) | Nm | 3100 |
Ilość biegów | 7+1 | |
Całkowite przełożenie | 78,27 | |
Waga | kg | 700 |
Skrzynie przekładniowe o wzmocnionej konstrukcji:
Skrzynia przekładniowa prawa 670.48.001z
Skrzynia przekładniowa lewa 670.48.002z
PARAMETRY | JM | WERSJA 670.48… |
---|---|---|
Przenoszona moc | KM | 1000 |
Max. moment obrotowy (przy 1300 obr/min) | Nm | 4300 |
Ilość biegów | 7+1 | |
Całkowite przełożenie | 78,27 | |
Waga | kg | 718 |
Zwiększoną niezawodność i trwałość przekładni uzyskano poprzez:
- Wzmocnienie kół zębatych poprzez modyfikację linii zęba
- Wzmocnienie łożyskowania kół zębatych i innych elementów
- Zmianę zarysu tarcz sprzęgłowych
- Poprawę układu smarowania
- Zmianę konstrukcji siłowników
- Zastosowania wydajniejszej pompy olejowej
Przekładnie w wersji wzmocnionej są w pełni zamienne z przekładniami standardowymi i znajdują zastosowanie we wszystkich pojazdach gąsienicowych budowanych na bazie podwozia czołgu T-72.
Do wszystkich produkowanych przez nas skrzyń przekładniowych posiadamy stanowiska badawcze.
Dla Klientów zewnętrznych produkujemy również stanowiska badawcze do zespołów na bazie dokumentacji własnej lub powierzonej.
Przykładowe stanowiska badawcze:
STANOWISKO BADAWCZE DO SKRZYŃ PRZEKŁADNIOWYCH 48 GRUPY 850-1000KM:
STANOWISKO BADAWCZE DO PRZEKŁADNI POŚREDNICH 45 GRUPY:
STANOWISKO BADAWCZE DO ROZDZIELACZY 62 GRUPY:
Przekładnie boczne:
Przekładnia boczna jest jednostopniowym planetarnym reduktorem o przełożeniu stałym.
Zmniejsza ona obroty na wyjściu skrzyni biegów i odpowiednio zwiększa moment obrotowy.
Przekładnia boczna jest połączona ze skrzynią biegów tworząc jeden zespół o masie ponad 700 kg.
Produkujemy oraz wykonujemy przeglądy i remonty:
- 171.45sb
- 175.45sb-1Ax
- 170.45sb
Zastosowanie we wszystkich pojazdach gąsienicowych budowanych na bazie podwozia czołgu T-72.
Produkujemy oraz wykonujemy przeglądy i remonty:
Służą do tłumienia drgań oraz częściowego pochłaniania wstrząsów i uderzeń występujących podczas jazdy pojazdu gąsienicowego.
Amortyzatory są typu dźwigniowo- łopatkowego.
W pojeździe montowane jest 6 amortyzatorów po 3 z każdego boku przy 1,2 i 6 kole nośnym, które są połączone z wahaczami kół nośnych.
Amortyzatory są napełniane olejem , którego nie uzupełnia się podczas eksploatacji. Tarcie oleju powstające przy przeciskaniu się przez otwory zaworów stwarza siłę oporu w wyniku której następuje tłumienie drgań kadłuba pojazdu.
AMORTYZATORY HYDRAULICZNE:
- 172.52.043sb-1
- 172.52.044sb-1
- 172.52.045sb-1
- 172.2M.52.001sb
- 172.2M.52.002sb
- 172.2M.52.003sb
Zastosowanie we wszystkich pojazdach gąsienicowych budowanych na bazie podwozia czołgu T-72.
AMORTYZATORY CIERNE:
- ACP.52.0201 AMORTYZATOR 1LK
- ACP.52.0202 AMORTYZATOR 2LK 2PK
- ACP.52.0203 AMORTYZATOR 6LK
- ACP.52.0204 AMORTYZATOR 1PK
- ACP.52.0205 AMORTYZATOR 6PK
Produkujemy oraz wykonujemy remonty:
- Koło nośne W-172.50.053sb lub 172.50.001sb
- Koło nośne W-172.50.054sb lub 172.50.002sb
Zastosowanie we wszystkich pojazdach gąsienicowych produkowanych na bazie podwozia czołgu T-72.
Produkujemy oraz wykonujemy remonty:
MECHANIZM WSPOMAGAJĄCY
- 170.64.1sb-1
- 172.64.001sb-4
Zastosowanie we wszystkich pojazdach gąsienicowych budowanych na bazie podwozia czołgu T-72.
Mechanizm wspomagający w układzie sterowania hamulcem
NAPĘD ROZRUSZNIKA PRĄDNICY
- 175.47sb-1-Ax
Służy do przekazywania obrotów od rozrusznika- prądnicy na silnik w zakresie rozruchowym i do przekazywania obrotów od silnika na rozrusznik- prądnicę w zakresie prądotwórczym.
Napęd jest montowany na przekładni pośredniej w czołgach T-72, PT-91 i pochodnych.
Produkujemy oraz wykonujemy remonty:
ZAWORY ZWROTNE I ZAWORY DŁAWIĄCE TD.50…
ZAWÓR 170.105.010sb-D
ZAWORY ROZRUCHOWE 670.60.2000z-1
ROZDZIELACZ 170.105.037sb-1
ROZDZIELACZ 170.106.019sb
Produkujemy i remontujemy również inne rozdzielacze stosowane w podwoziach pojazdów gąsienicowych na bazie T-72
Produkujemy oraz wykonujemy remonty:
ZŁĄCZE OBROTOWE TD50.07.230z-2
Stosowane w wozie WZT-3 jako element sterowania żurawiem
ZŁĄCZA ELASTYCZNE
- 172.47.001sb, 172.47.004sb
ZŁĄCZE HYDRAULICZNE Z WAŁEM
- 172.47.015sb
ZŁĄCZE NAPĘDZAJĄCE ZE SKALĄ 175.45.111-1
ZŁĄCZE NAPĘDZAJĄCE ZE STOŻKAMI 172.45.051sb